コロナウィルス関連の事由による空路の制限および都市交通封鎖の影響で配送に影響を受けております。ご不便をおかけしてしまい誠に申し訳ございません。ご了承のほどよろしくお願い申し上げます。

×

Lexar 256MB Memory Stick – サポートフォーラム

Lexmar jumpdrive 2.0 pro issues [Lexar 256MB Memory Stick - 110874]

  • Chadbacardi
  • Posts: 2
  • 加入日: 23 3月 2004
  • 居住地(例:Japan, Tokyo): London
Hi, I've got a Lexmar jumpDrive 2.0 pro 256mb and was working really well untill last week. But i've only got it for 3 months and now i cannot open it. When I stick it into the USB port it says Disk in drive e not formated, do you want to format it now. Because i always back my data, I accepted to format, but even THAT wouldn't work and I get a message box saying window was enable to complete the format. I have put the file system on FAT (not FAT32) and not used the quick format, so I don't Know what else to do. Can anybody help?
  • Michael
  • Posts: 10920
  • 加入日: 15 4月 2003
  • 居住地(例:Japan, Tokyo): Manchester UK
It seems that the Jumpdrive has developed a fault, you should contact the manufacturers as they will replace it under warranty. Lexar Media, Europe Unit 5, River Court Albert Drive Sheerwater Woking Surrey GU21 5RP ENGLAND Tel:44-1-483-722-290 Fax:44-1-483-722-291 -- Michael - eXpansys
  • Chadbacardi
  • Posts: 2
  • 加入日: 23 3月 2004
  • 居住地(例:Japan, Tokyo): London
Will do, thanks for your help, appreciate it. Chad.
Hi! I've had a similar problem, but I've been using the lexar for 3 years and has always worked well. Now, the computer recognizes it, but i cannot open it. As I am not in the guarantee period anylonger, I was wondering if there is another solution for it. I'd very much appreciate any help, as I have lost some important docs. Thanks a lot
  • lplasenc
  • Posts: 2
  • 加入日: 6 11月 2006
I have exactly the same problem. The system regognize the lexar jumpdrive, but I can not open it. Do you have any recomendation in order to recover all the files? I will appreciate your support. Thanks in advance.
  • lplasenc
  • Posts: 2
  • 加入日: 6 11月 2006
Lola: Espero que hables epañol. Por tu nombre, me imagino que sí. Así también, espero que todavía llegue a tiempo con la recomendación que te voy a hacer. Fíjate que tuve el mismo problema con el USB. Algo pasó después de 2 o más años de uso que un día ya no me lo reconoció. Sólo me leía la unidad E (sin desplegar ningún archivo) y me preguntaba si quería formatear. Pues bien, chequé (y compré) un programa que me ayudó a recuperar todos mis archivos. Es el SanDisck Rescue Pro. Entras a la siguiente dirección www.lc-tech.com, inclusive descargas un software de prueba que te va a permitir checar si es posible que recuperes tus archivos. De ser así lo compras en línea, lo descargas a tu PC y listo. Te recupera todos los archivos que creías perdidos. Por lo menos para mí fué un éxito. Ojalá que te ayude esta recomendación. Que haya suerte. Luis Plasencia
;