Garmin Foretrex 101 Wrist-Mount GPS – サポートフォーラム

problem data exchange [Garmin Foretrex 101 Wrist-Mount GPS - 113345]

Does anyone else had troubles with exchanging data from a Foretrex 101? I can receive NMEA data with different software titles, but it seems impossible to transfer trip/track/waypoint data in Garmin mode. Trip&waypointmanager doesn't find my GPS unit EasyGPS doesn't recieve or send data Also checked with hyperterminal in different other modes, on a 9600 bitrate it works fine in textmode, so the difference in speed between NMEA (4800) and GARMIN (9600) doesn't seem to be the problem. summary, it doesn't work in GARMIN mode only. anyone experience?
  • wdon
  • Posts: 1
  • 加入日: 3 7月 2005
Did you ever get an answer to your communication problem posted 5/3/05? I got a Foretrex 101 several months ago, and I like it fine. My problem is that I cant get it to communicate with my Garmin Mapsource software. When I connect it to my computer I get this message: No devices were found. Please make sure your device is connected to the computer and turned on, then try again. You may also need to set the interface option on your FPS to Garmin or Host. I have tried it with both Windows 98 and XP, but get the same message. I have the interface set to Garmin. I sent an e-mail to Garmin Support several weeks ago, but I never got a response. I would appreciate any help I can get. Wayne
Ja, Ik heb precies hetzelfde probleem, nadat de Foretrex circa 10 maanden goed heeft gefunctioneerd. Ik heb van alles gedaan : * andere PC gebruikt, * kabeltje doorgemeten; * herinstallatie uitgevoerd van Mapsource en OziExplorer * niet hielp. Ik stuur hem nu op naar sailtron, de importeur. roeten, Justus
Dit is het antwoord van Toptracx (sorry dat de opmaak verloren is). Geachte heer de Bruijn,Het is misschien mogelijk dat de Foretrex gereset wordt op het moment dat u deze probeert te uploaden. Ook kan u nog proberen om de batterijen te verwijderen en vervolgens een paar dagen te wachten voordat u deze weer terug stopt.U kan de Foretrex gewoon naar Sailtron opsturen (inclusief factuur).Het kan ook via ons, alleen wij zijn de komende weken niet bereikbaar i.v.m. vakantie.Met vriendelijke groet,Tonio de JongToptracx Nederland-----Oorspronkelijk bericht-----Van: Bruijn de Justus [mailto:justus.debruijn@pinkroccade.com]Verzonden: maandag 18 juli 2005 8:16Aan: Toptracx NederlandOnderwerp: RE: Mankement Foretrex 101Geachte heer de Jong,Hartelijk dank voor de snelle reactie.* Hoe kan ik de sofware updaten als de Foretrex onbereikbaar is voor de PC ?* Ik zal hem opsturen naar Sailtron. Ik neem aan dat dit niet via Toptracx moet lopen.Met vriendelijke groeten,Justus de Bruijn -----Oorspronkelijk bericht----- Van: Toptracx Nederland [mailto:info@toptracx.nl] Verzonden: zo 17-7-2005 23:00 Aan: Bruijn de Justus CC: Onderwerp: RE: Mankement Foretrex 101 Geachte heer De Bruijn, Ik kan u aanraden om de Foretrex eerst te voorzien van de laatste nieuwe software (indien de Foretrex al is voorzien van de laatste versie, dan gewoon nog een keer uploaden). Mocht u desondanks toch nog problemen houden met uw toestel, dan kan u het toestel opsturen voor reparatie bij ons of bij Sailtron (Garmin Nederland). Gezien dat deze toestellen 1 jaar garantie hebben, valt dit onder garantie (behalve behandelings- en verzendkosten). Met vriendelijke groet, Tonio de Jong Toptracx Nederland -----Oorspronkelijk bericht----- Van: Bruijn de Justus [mailto:justus.debruijn@pinkroccade.com] Verzonden: zondag 17 juli 2005 21:52 Aan: info@toptracx.nl Onderwerp: Mankement Foretrex 101 LS. Op 21 augustus 2004 heb ik bij Toptracx een Foretrex 101 (nota kw-1006) gekocht inclusief kabel. Tot op enkele weken geleden heeft hij steeds goed gefunctioneerd. Sinds enige tijd is het niet meer morgelijk data te uploaden zowel als te downloaden naar/van de Foretrex. Ik heb het volgende gedaan om na te gaan waar de storing lag : * Op twee computers de Foretrex aangesloten icm met Mapsource. Geen verschil; * Com poorten op beide computers op goede werking gecontroleerd. Bleken OK; * Kabeltje doorgemeten. Volgens mij OK; * Andere programma's geprobeerd (o.a. OziExplorer) om te uploaden en te downloaden. Geen vershcil; * Instellingen gecontroleerd van de Foretrex : Zijn OK; Ik heb dus het ernstige vemoeden dat de Foretrex niet in orde is. Gaarne advies hoe te handelen. Met vriendelijke groeten, Justus de Bruijn sr projectmanager Getronics PinkRoccade Paalbergweg 1-3, 1105 AG Amsterdam Zuid-Oost Postbus 23125, 1100 DP Amsterdam Zuid-Oost T: +31 62952geen F: +31 62952geen M: +31 629525432 E: justus.debruijn@pinkroccade.com I: www.pinkroccade.nl ---------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------- Op deze e-mail is een disclaimer van toepassing/ This e-mail is subject to a disclaimer: <http://www.pinkroccade.nl/emaildisclaimer> ---------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------
je kunt ook even kijken bij de FAQ's op de Garmin USA site. Daar wordt het probleem besproken als een installtieprobleem op de PC (configureren, procedure). Gezien het aantal klachten her en der en gezien de data-uitwisseling in mijn geval tien maanden probleemloos heeft gewerkt kan ik het niet terugvoeren op een configuratie-probleem. Mijn stellige indruk is dat het aan het apparaat zelf ligt. Justus de Bruijn
I have exactly the same problem with a foretrex 101 working in all modes apart from Garmin. I've also tried to update the bios and Garmin's own program won't detect the unit. I did get a response from Garmin email support but to be honest he was nice enough but was just going round some basic first level diagnostics and didn't (couldn't?) take it to the next level. Bottom line is the foretrex is a brilliant device - I use it for MTB/Running and will use it snowboarding later in the year but the lack of download is very annoying. I did buy mine on eBay from the US - I wonder if this problem is batch related? does anyone have one that does work and does anyone know how to do a master reset??
I just found on another site a reference to having to insert the jack very firmly ... much harder than you'd normally expect ... i don't think this is my problem but definitely worth a try ... other references included the need to change the output modes to get Garmin to work ...
As pat of my ongoing determination to solve this I've discovered holding down goto whilst powering the unit gives the option to perform a unit reset! This does not seem to fix the problem though and means I've lost all my waypoints for no gain! You can get into the test mode my holding enter down whilst turning the unit on. This allows you press page and cycle through a number of screen tests, very pretty but not much use! Also the Garmin update software won't connect either ...
I had the same problem. Jammed the plug in harder.... and it works!

finally fixed this by doing the online web update from the Garmin site ... was suprised to see it work but it did.

 took a long time but now the ability to log my journeys and then review in google earth .. fantastic!

 GARMIN Foretrex 101 Problem exchanging data ... FIXED!

Sorry i didn't replied earlier, i came back on this forum searching a new cheap foretrex 101. The problem mentioned in 2005 was solved by a replacement unit. But last october i kicked it overboard by accident. Damn.. the new sailing-season is upcoming so i desperately need a new one.
;