ご利用ガイド-かならずお読みください




2016年4月19日更新

***2016年4月1日に保証規定に一部変更がございました。この日以降のご注文はオーディオ製品・ウェアラブル製品の保証期間が6ヶ月となっております。***

For English version of Terms & Conditions, please Click Here


メールでのご連絡
ご注文前のお問合せ
ご注文およびご購入、商品お受け取り後のお問い合わせ

*なお、お問い合わせの内容によってはお答えできない場合もございますので、予めご了承下さい。
※ ご注文番号をお書き添えください
※ お電話より対応が早くなります

香港オフィス直通   
03-4520-9452(IP電話となります。国際電話料金はかかりません。)
営業時間: 平日 午前10時~午後7時(日本時間)

(こちらが繋がらない場合には+852-2405-8015までおかけ下さい)

休業日
土日、香港の公的祝日 (ご注文処理、発送、メール返信、電話の折り返しなどすべて休止)



2016年 香港の祝日
1/1(金)
2/8(月)~2/10(水)
3/25(金)~3/28(月)
4/4(月)
5/2(月)
6/9(木)
7/1(金)
9/16(金)
10/10(月)
12/26(月)
12/27(火)

*注意*
1. 弊社の日本部門は香港に置かれております。日本には支店を所有しておりません。電話・メールの受付、発送など全て香港から行われます。

2. EXPANSYSで販売している商品はメーカーが日本国外用に製造している製品です。日本国内で使用する場合、電気通信事業者・お使いのプランにより使えない場合があります。ご購入前に必ずご自身でお調べ下さい。また商品のOSバージョン又は電気通信事業者・お使いのプランによって、一部の機能(4Gの接続 , テザリングなど)サポートできない場合がございますので、予めご了承ください。​ 海外でご利用される際も電気通信事業者・お使いのプランにより使えない場合があります。
商品に問題が無い場合の返品は受け付けることができません。ご注意下さい。また商品によっては日本語化されていない商品もございます。(アップルの製品は日本語を選択できます。) 出荷前の商品の日本語の有無に関してはお答えしておりませんので、予めご了承ください。
OSがAndroidで日本語化されていない場合は以下の様な無料ソフトをGoogle Play Storeよりダウンロードしますと、日本語化が可能です。なお、こちらは弊社製造のアプリケーションでは無い為、万が一正常に作動しない場合は弊社は一切の責任を持てませんので予めご了承をお願いいたします。
-More Locale 2 (日本語のメニュー用)
- Simeji (日本語入力用)

3. 弊社が販売しているスマートフォン・タブレットはWifi版を除き全てSIMフリーとなります。なお検品等の為、開封済みの商品もございます。

4. 商品のモデルの違いについて- 弊社で扱っている商品は、仕入先や時期によりモデル([例]香港版、東南アジア版、ヨーロッパ版等)が異なることがあり、同時に幾つかのモデルを入荷することもございます。また、モデルの違いにより、同機種でも、対応言語、付属品に違いがある可能性がございます。


5.日本にお住まいのお客様は日本のサイトよりオーダーをしていただきます。
日本以外のサイトよりご注文を頂いた場合は、価格の見直し、日本のサイトからの再注文等を行っていただく事がございますのでご了承をお願いいたします。(*場合によっては諸事情により日本に発送ができない商品もございます。)
日本のサイトに掲載されていない商品でご希望の商品がございましたら、弊社のカスタマーサービスまでご連絡をお願いいたします。商品の掲載の検討をさせて頂きます。


発送について
クレジットカード支払い
銀行振り込み(国際送金)支払い
Paypal支払い
代金引換支払い
価格が変動することについて
税金について
見積書・領収書・請求書のご依頼
仮予約商品
保証について



発送について


FedExまたはヤマト運輸で香港より発送をしています。
発送後は運送会社または税関の事情により、予定より日数がかかる場合もございますので、予めご了承ください。
なお、配送先は日本国内の固定住所となり、ホテル、転送会社、病院、PO BOXには配送を行っておりませんので、予めご了承ください。日本以外の国に発送することも可能ですが、発送先の国の自社サイトよりご注文を入れていただくことになります。

*商業目的で輸入をご希望の場合は、FedExをお選びください。

FedEx:香港より商品を発送致しますと、最短で1-2営業日後にお手元に到着致します。またお住まいの地域によっては、FEDEXの下請け業者がお届けする場合があります。

ヤマト運輸:香港より商品と発送致しますと最短で2-4日後にお手元に到着致します。地域によってはそれ以上かかる場合もございます。
ヤマト運輸の規定により、オーダーの合計金額が20万円以上の場合は発送が行えない為、オーダーを2つ以上に分けさせていただく場合がございます。

<「当日発送可能」な商品について>

1. オーダーに不備があった場合は、当日発送をお約束できかねますので、ご了承ください。例)クレジットカード情報の不備や決済拒否、個人情報(お名前、ご住所、電話番号、メールアドレス)の不備
2. 身分証明書や住所証明の書類が必要な場合は当日発送ができかねる場合がございます。
3. 銀行振り込み支払いを選択されている場合は当日の発送はできかねます。
4. 台風などの悪天候の場合(運送会社の事情)は当日発送ができかねる場合がございます。
5. 当日発送が可能な商品と可能ではない商品を一度にご注文頂いた際は、当日発送は行えませんのでご了承ください。
6. 到着日時のお約束はしておりませんので、ご了承ください。

<身分証明書などの書類提出について>

セキュリティー上の理由で、お客様の身分証明書や発送先の住所が確認できる書類をご提出して頂く場合がございます。ご提出して頂くまでは商品の発送ができかねますので、ご了承下さい。 またご提出して頂くまで商品を確保することも行っておりませんので、予めご了承をお願いいたします。

<ご注文内容の変更について>

ご注文内容の変更(商品変更、支払い方法変更など)がある場合、状況によっては同日の処理・発送が難しい場合もございますので、予めご了承下さい。

<在庫数について>

ウェブサイト上でお客様からのご注文が殺到している場合は、在庫数の反映が遅くなる場合がございますのでご了承ください。

クレジットカード支払い


ご利用可能カード

- Visa
- Master
- American Express
- JCB 
- Diners Club


ご利用時の注意
1 一括払いのみとなります
2 おき落とし処理は英国から行われます。海外でのカード使用が可能となっているか、ご確認ください
3 ご利用限度額超過にご注意ください
4 カード情報の入力ミスにご注意ください
5 ローマ字表記ご住所の入力ミスにご注意ください
6 カードご使用時の問題は、お客様がカード会社に直接お問い合わせいただくことで大半の問題が解決いたします。弊社からの照会はいたしかねますので、ご了承ください
7 カードご登録住所とは毎月のカードご請求書が届くご住所です



キャンセル手順

キャンセルは発送前まで承り、キャンセル料は発生しません。なお、カード決済は発送の際となります。





銀行振り込み(国際送金)支払い


かならずお読みください
1 弊社からの「送金ご案内メール」をご確認後にお手続きください
2 仮予約及びクリアランス商品のご購入にはご利用になれません
3 弊社の銀行振込は HSBC銀行(香港) のため日本からは「国際送金」となります。日本国内銀行へのお振込は承ることができません
4 ご注文合計金額 を日本円建てでお振込みください
5 国際送金の手数料はお客様のご負担となります。振込先銀行にて「送金手数料は送信者負担」とご指定ください
※ 日本側の銀行(送金元)と香港側の銀行(送金先)へ支払う手数料がそれぞれ発生します
6 手数料はご利用の銀行によって大きく異なります。金額などの詳細についてはご利用予定の銀行へ直接お問い合わせください
7 送金後依頼書にはご注文番号をかならずお書き添えください
8 お手続き完了後、送金依頼書等をファクス(香港+852 24111362)いただくか、画像をメールでjp-sales@expansys.comまでお送りください。
9 ご購入代金の全額入金が確認された後の商品の手配・倉庫間輸送依頼となります。未入金および一部入金の時点では商品の手配・確保を行うことができません。
10 郵便局から振り込むと必ず差額が発生し、お客様に再度差額をお振込みいただくことになるので、郵便局からのお振込みは行わないでください。

お振込先
銀行名:HSBC.,Ltd. (香港上海銀行)
支店名:Hong Kong Office
支店住所:1 Queen's Road, Central, Hong Kong
口座名(受取人):EXPANSYS (HONG KONG) LIMITED.
銀行口座番号:808-017297-838
銀行(Swift)コード:HSBCHKHHHKH
受取人住所:6/F, Edwick Industrial Centre, 4-30 Lei Muk Road, Kwai Chung,New Territories, Hong Kong

※銀行(Swift)コードと受取人口座番号をかならずご記入ください
HSBC銀行(香港)

キャンセル手順

- 入金後のお客様都合=弊社からご請求していた金額から、お振込手数料を差し引かせていただきます。ご入金時に日本の銀行へお支払いなったお振込手数料も返金対象となりませんのでご注意ください。
- 入金後の弊社都合=ご注文商品の販売停止など弊社都合によるキャンセルの場合、お振込いただいた金額全額と、ご入金時に日本の銀行へお支払いになったお振込手数料をあわせて返金させていただきます。お振込手数料額を確認させていただく必要がございますので、入金時の書類をご提示ください。
- 発送後のキャンセルは承っておりませんのでご了承下さい。

カード支払いへの変更
振込からカーお支払いへの変更をご希望の場合はメールにてご連絡をお願いいたします。。折り返しクレジットカード情報の送信方法をお知らせいたします。





Paypal支払い


PayPal のご利用はPayPalへのご登録手続きが必要です。詳細はPayPalホームページをご参照ください。

チェックアウトの際に発送先住所をローマ字表記でご入力ください。 PayPal(日本語)

キャンセル手順

発送前までキャンセルを承っております。Paypalは御注文と同時に処理(=支払い処理)完了となります。よってキャンセル時の返金については、銀行振込の概要と同様です。返金処理は弊社英国本社から行われます為、少々時間がかかる場合がございます。

** どの様な支払方法に関しましても、初めて弊社をご利用になる際や商品が高額な場合は配達先住所の証明やIDなどの証明書をご提示いただくことがございます。 **


代金引換支払い


代金引換はヤマト運輸で発送の場合のみ承っております。FedExでは代金引換は出来ませんので、ご了承ください。チェックアウトのページで代金引換をお選び頂き、ヤマト運輸の配達スタッフに送料を含めた合計金額と日本で発生する税金のお支払いを現金でお願いします。(現金以外のお支払い方法は受け付けておりません。)商品が日本の空港に到着して通関した時点で、最終的にかかる料金(商品代金+送料+税金)が明記されたメールがヤマト運輸よりお客様に送信されますので、そちらより金額をご確認ください。なおヤマト運輸の規定により、オーダーの合計金額が20万円以上の場合は発送が行えない為、オーダーを2つ以上に分けさせていただく場合がございます。

合計金額が2万円を下回る場合は手数料が300円追加されます。

発送後にキャンセルされる場合は、送料と場合によっては税金を後ほど請求させていただきます。
返金が発生する場合は、銀行振り込みまたはPaypalにて返金させていただきます。現金での返金は行っておりませんので、ご了承ください。

   

価格が変動することについて


弊社の日本のサイトに出てます商品価格の元値は香港又はイギリスのサイトの価格から来ております為、為替の変動により日本のサイトの価格が変動する場合がございます。なお、プロモーションやキャンペーンの為に価格を変更する場合もございます。
万が一、ご注文後に弊社サイトの商品価格が調整されている場合、クレジットカード支払いの場合のみ(弊社からShipped order のメールの送信前に限る。)お客様よりご依頼があり次第、価格の調節をさせて頂いております。代金引換支払い、Paypal支払い、銀行振り込み支払いの場合は御注文後に価格が変わっても調節を行えませんので、ご了承下さい。




税金について

弊社は香港の法人となります為、日本の税金は、商品代金に含まれておりません。税金は商品が日本の空港に到着して税関を通る際に課税されます。日本で発生する税金に付きましては弊社は一切の責任を負いかねますので、必ずお支払いをお願いいたします。また発送する際の運送業者によって税金の支払い方法も異なります。

FedExで発送の場合:香港より商品を発送して日本の空港に到着した際に、FedExが発生した税金を立て替えまず税関に支払います。商品がお手元に到着してから数日後にFedExからお客様の元に税金の請求書が届きますので、最寄のコンビニエンスストア等でお支払いをして頂きます。

ヤマト運輸で発送の場合:ヤマト運輸で発送の場合は、商品がお手元に到着する際に税金をヤマト運輸の配達スタッフに現金でお支払い頂きます(現金以外は受け付けておりません。)。商品が日本の税関を通関した時点で、ヤマト運輸より税金の金額の通知メールが送信されますので、そこより金額をご確認ください。 お支払いいただけない場合は、商品をお渡しできませんのでご了承ください。またその時点でキャンセルをご希望される場合は、香港から日本までの送料、香港に商品を返送する分の送料、そして日本で発生した税金はお支払い頂きます。

なお、商品を返品する際(いかなる場合において)は弊社は税金の返金は行っておりません。税金の詳細に付きましては日本の税関にお問い合わせをお願いいたします。なお、日本国外への発送をご希望の場合は、必ずその国で発生致します税金についてお調べ頂いた上で御注文をお願いいたします。

以下が日本税関のウェブサイトです。
日本税関 税率等に関するお問い合わせ先
日本税関 個人輸入通関手続について
日本税関 税関手続FAQ




見積書・領収書・請求書のご依頼

見積書・領収書・請求書をご希望の方は yuriko.inoue@expansys.com までご連絡下さい。
また領収書のみご希望の場合は、ご注文後すぐに領収書をご希望の旨をオーダー番号と合わせてjp-sales@expansys.comまでお送りください。
商品に同梱して発送をご希望の場合はなるべく早くご連絡をお願いいたします。
こちらの書類は法人様のみに限らせて頂きます。


仮予約商品


発売前商品の予約を受け付けている状態です。ご注文時に選択可能なお支払い方法はクレジットカードのみとなります。銀行振込およびPayPalはご利用できませんので、事前にご了承ください。

販売価格が決定し、入荷日の目安が出た時点で弊社より購入意思確認のメールを送信いたします。注文続行またはキャンセルのご意思をかならずご返答ください。

仮予約商品に関するキャンセルなどのご連絡 = こちら
※ご注文番号とお名前をかならずお書き添えください
※キャンセルに関する手数料は一切いただいておりません


保証について


弊社が販売している商品は海外向けの商品の為、保証書は商品に同梱されておりません。
すべて、端末のIMEI番号又はSerial番号で保証について識別しております。


<スマートフォンとタブレット>
スマートフォン・タブレットには1年間のEXPANSYS保証がついています。
(スマートフォン・タブレットのパッケージに同梱されているアクセサリ品は、1年の保証はついてなく、初期不良期間のみ対応をいたします。)

<オーディオ製品>
オーディオ製品(スピーカー、ヘッドフォン、イヤフォン 等)は6ヶ月間のEXPANSYS保証がついています。

<ウェアラブル製品>
ウェアラブル製品(スマートウォッチ、フィットネストラッカー 等) は6ヶ月間のEXPANSYS保証がついています。

<その他の商品>
EXPANSYS保証はついていなく、2週間の初期不良期間のみ対応しています。

弊社が販売している商品は海外輸入品の為、メーカーによって保証で交換・修理ができる場合もあれば、第3者の会社によっての修理対応(サードパーティーのパーツを使用)になる場合も御座いますので予めご理解の程お願いします。

商品受け取り後にすぐに行って頂きたい事
*商品をお受け取りになりましたらすぐに商品を作動させ初期不良がないかご確認をお願いいたします。また問題があった場合はなるべくお早めにご連絡をお願いいたします。


*注意*

1. 受け取り時に商品に傷、へこみ、その他のあらゆる外見上の問題が万が一あった場合は必ず受け取り時より24時間以内に写真を撮ってメールでご連絡をお願いいたします。24時間以上経った後に連絡された傷・へこみは初期不良と見なされず、交換・返品の対象にはなりませんのでご了承下さい。

2. メーカー所有の登録制アカウント(AppleのiCloudやSonyのMyXperia 等)に入ることよって端末にロックがかかってしまった場合や、セキュリティソフトのアプリによってロックがかかった場合は修理ができないことがございます。

3. 端末のルート化した後はいかなる場合においても、修理を承れませんのでご了承ください。

  初期不良期間 発送日~14日間以内
弊社が発送した期日より14日以内に不良のご連絡を頂いた場合は初期不良とみなされ、商品の交換または返金を行います。また傷・汚れなどがその間に商品、箱、付属アクセサリに付着し てしまったり、パッケージ内の付属品や箱を捨ててしまった場合は返金額が減額されたり、交換が難しい場合もございます。なおこちらで不良が確認できない場合は、全額の返金は行えませんのでご了承くださ い。もし未開封の状態で何かの都合で商品を返品したい場合は必ず発送より14日以内にご連絡をお願いいたします。商品代のみの返金となり、送料は返金致しません。こちらも状 態によって判断させて頂きますが、傷・汚れなどがございましたら返品を承れない場合もございます。いずれの場合にしても説明書やアクセサリは全て入った状態でご返送をお願いします。交換の場合は先にお客様に商品を弊社までお送り頂いております。その後交換品の発送となります。(発送先は日本国内のみ)
なお、交換・返品処理中に代替機のご提供はしておりませんので、ご了承下さい。

保証期間 発送日より15日目~3ヶ月以内
発送日より15日以上3ヶ月以内に故障のご連絡があった場合は、物理的損傷がない限り弊社にお送り頂ければこちらで修理を無料で行います。日本から香港、香港から日本の両送料とも弊社が負担いたします。(修理品を香港からお客様にご返送する際の発送先は日本に限らせていただきます。)なお、保証が効かない場合もございますので、下記の説明を必ずお読 みください。

*修理の期間は商品によって異なり、約2-6週間かかります。なお、その間には代替機のご提供はしておりませんので、ご了承下さい。

保証期間 発送日より3ヶ月~1年
発送日より3ヶ月以上一年以内に故障のご連絡があった場合は、日本から香港にご返送頂く場合はお客様に送料をご負担頂き、香港から日本へお送りする際は弊社が送料を負担いたします。(修理品を香港からお客様にご返送する際の発送先は日本に限らせていただきます。)

*修理の期間は商品によって異なり、約2-6週間かかります。なお、その間には代替機のご提供はしておりませんので、ご了承下さい。

保証が効く症状:
A.    ソフトウェアに問題がある場合
B.    ハードウェアに問題がある場合
C.    ドット落ちが3点以上あった場合

保証が効かない症状:
A.    LCDが割れた場合
B.    液体がかかったり、液体の中に端末を入れた場合
C.    物理的損傷があった場合
D.    端末に対応していないアプリケーション、ファームウェアをダウンロードした場合
E.    ドット落ちが3点未満の場合
F.    端末を改造した場合(この場合は有償でも修理は承れません。)

*保証外と判断された場合の修理の際は、往復送料をお客様にご負担していただきます。なお、保証外の修理は手数料が3000円かかります。​

**SONY製のスマートフォン・タブレットについて
弊社が販売しているSony製品は海外版となります。Sony社ではIPレーティングについて、専門家によってさまざまな検証を研究所内で行われているようですが、水の中に沈める事は行わないようにとSony社ウェブサイトにも記載されています。液体の進入の痕跡が見られたり、液体によって中のパーツの腐食がみられた場合は「水没」とみなされ、保証外となりますので、予めご了承ください。
参考URL: Sony Mobile(Global)

ファクトリー・リファービッシュ品の保証規定

ファクトリー・リファービッシュ品とは:
お客様によって返送されてきた商品を修復し再生させた商品となります。新品同様ですが、中には多少のかすり傷などがある場合もございます。(個々の商品の状態についてはお問い合わせは承っておりませんので、予めご了承ください。)

*通常の新品商品と保証規定が異なりますので、必ずお読みください!

発送日より3ヶ月以内に不良のご連絡を頂いた場合は商品の修理を致します。返品・返金は承っておりません。またお客様都合による返品も承っておりません。​


保証が効く症状:
A.    ソフトウェアに問題がある場合
B.    ハードウェアに問題がある場合
C.    ドット落ちが3点以上あった場合

保証が効かない症状:
A.    LCDが割れた場合
B.    液体がかかったり、液体の中に端末を入れた場合
C.    物理的損傷があった場合
D.    端末に対応していないアプリケーション、ファームウェアをダウンロードした場合
E.    ドット落ちが3点未満の場合
F.    端末を改造した場合(この場合は有償でも修理は承れません。)


**保証外と判断された場合の修理の際は、往復送料をお客様にご負担していただきます。なお、保証外の修理は手数料が3000円かかります。​

Terms and Conditions


If you would like to talk directly to us, please call us on 03-4520-9452 (Japanese, English speaking). Our telephone hours are 10:00 hours to 19:00 hours,Mon-Fri JPT . Alternatively please feel free to email us at Contact us. Please note that our office closes on Saturday, Sunday and Hong Kong public holidays.
These Terms and Conditions are applicable every time you access our website and, or order goods from us.

*notice *
1. Expansys has office only in Hong Kong and we do not own branch in Japan. All orders are shipped from Hong Kong office.

2. Our products were made for the use of outside of Japan. If you are planning to use in Japan, please check with your telecommunications carrier to see whether the product is compatible with your contract plan and SIM card. If there’s no problem with the device we may not accept the return so please check compatibility before you purchase the product.

3. All our products are SIM FREE device and it is not locked to any telecommunications carrier. All products are new, however, package can be opened already for the inspection purpose.

4. We source different version of products (EU version, ASIA verion, UK version etc. ) and we may have several versions in our warehouse at a time within a same model. Please understand that we do not accept any inquiry about which version you will receive and please note that different version may have different accessories inside.

Delivery
Credit card payment
Bank Transfer Payment
Paypal Payment
Cash On Delivery
Change in price
TAX
Warranty

Delivery


We ship our products by FedEx or Yamato to Japan. We do indicate approximate time of goods arrival on our product page, however this may change depending on courier or Japan custom process time. Please note that we do not ship to hotel, forwarding company or PO BOX.

FedEx:It takes 2-3 working days after dispatch. *Please note that it may be delivered by FedEx’s subcontract courier depending on the area of Japan.

Yamato :It takes around 3-5 days after dispatch. We cannot ship any shipment which the total value is over 200,000JPY. In this case, we may split your order into more than two.

Credit card payment


We accept these credit card in below
- Visa
- Master
- American Express
- JCB 
- Diners Club

1. We only accept lump-sum payment and we do not accept any installment payment.
2. As our headquarter is in the UK, we debit your card in the UK. Please check that your credit card is usable in oversea countries.
3. We only accept cancellation before we ship out from our warehouse. Please note that we do not accept any cancellation once we ship out.
4. Please note that we may request you to submit your ID and a proof of delivery address for the identification.

Bank Transfer Payment (International bank transfer)


1. Please read carefully “Bank Transfer detail” email which we send you after you place an order. We only have bank account in Hong Kong and we do not have any account in Japan.
2. Bank transfer payment is not available for any clearance order or pre- order
3. Please transfer money in Japanese Yen only. We do not accept any transfer from Japan post office. Please transfer money from your bank.
4. Bank charges are borne by customer. There will be 2 sides bank charge in Japan and in Hong Kong, please pay both sides otherwise we are not able to process your order. Bank charge is dpending on the banks, please ask your bank about bank charge details.
5. Please send email to jp-sales@expansys.com once you complete the transfer, together with receipt from the bank.
6. We can only process your order once we receive full payment. If there’s any shortfall, we are not be able to process your order immediately.
7. We only accept cancellation before we ship out from our warehouse. Please note that we do not accept any cancellation once we ship out. We may need to deduct bank charge when we process for the refund, depending on the reason of the cancellation.

Bank Name:HSBC.,Ltd.
Branch Name:Hong Kong Office
Branch Address:1 Queen's Road, Central, Hong Kong
Account holder Name:EXPANSYS (HONG KONG) LIMITED.
Account Number:808-017297-838
Swift Code:HSBCHKHHHKH
Address of recipient:6/F, Edwick Industrial Centre, 4-30 Lei Muk Road, Kwai Chung,New Territories, Hong Kong

Paypal Payment


Please register an account at Paypal before you place an order at Expansys.
We only accept cancellation before we ship out from our warehouse. Please note that we do not accept any cancellation once we ship out.

*Please note that we may request you to submit your ID and a proof of delivery address for the identification.

Cash On Delivery


Cash on delivery (COD) payment method is cash payable to the staff of Yamato Transport CO, Ltd upon receiving the goods. For goods purchase value of less than 20,000 yen a service fee of 300 yen will be charged, and goods over the value of 20,000 yen will not be charged a service fee of 300yen. Please note that COD service is only available through Yamato Transport CO, LTD delivery shipping options and not FED Ex shipping options when you order goods at the checkout page.

When you receive the ordered item(s) from Yamato delivery staff, youare required to pay the following total amount by cash.
1. Device fee
2. Shipping fee
3. Tax

Change in price


Please note that our price changes daily due to the exchange rate. We may also change our price to do promotion. If you need to adjust the price, please send us email for the request. (Only for Credit Card or COD order. Not for Paypal and Bank Transfer order). Please note that we only adjust the price before we ship out the order. We do not adjust after ‘shipped order – JP’ email is sent out to the customer.

TAX


Tax is not included in our price as our company is registered in Hong Kong and shipping from Hong Kong. Please pay for any TAX imposed in Japan and please note that we cannot take responsibility for any TAX imposed in Japan.We do not refund TAX for any returning order.

Shipment by Fedex:Invoice for the TAX is sent by FedEx by post a few days after you receive the goods. Please settle the payment at convenience store nearby.

Shipment by Yamato:Please pay TAX to Yamato delivery staff at the time you receive the goods. Only cash payment is accepted and no credit card payment is available.

Warranty



*Revision to Warranty period note: [Standard Warranty period revision made on: 16/7/2014 at 00:00 hours (UTC +8) to 12 months Standard Warranty cover, from 3 months. All orders placed after the revision time noted will fall within the revised cover terms of 12 months. Orders placed prior to this revision, will be subject to the agreement made at the time of order (3 months standard). Note re Extended Warranty: For orders placed prior to the time noted, that included an Extended Warranty purchase- the term of cover is for 15 months total cover - including the basic Warranty cover and Extended cover months. ]

** If you find any physical damage such as dent, scratch and stain please report to us together with photo within 24 hours of goods arrival. If it exceeds 24 hours, we do not consider this as initial fault. 1. Standard Warranty: 12 Month Warranty on Smartphones + Tablet Devices EXPANSYS provides a 12 month repair warranty for our customers (accessories including batteries do not carry any warranty). The terms and conditions for a standard 12 month warranty are as follows:

2. If the goods are found to be faulty within 14 days, customers are entitled for either a full refund or replacement.(Please contact us within 14 days, otherwise not accepted) Any item may be returned for any reason within 14 days from the date of dispatch. If you want to return the goods which are NON-DEFECTIVE within the 14 days period, please note that the returns should be in AS NEW CONDITION with FULL PACKING and DOCUMENTATION. If the goods are not in AS NEW condition or missing any packaging or damaged packaging, we reserve the right to refuse refund or a restocking fee of up to 25% will be charged depending on the condition of the returned goods. Delivery costs will not be refunded. To return the goods, please parcel them properly, including all originally provided manuals, accessories and packaging.

3. If the goods are found to be faulty after 14 days and within 3 months of purchase, the customer can send the faulty goods to our office, together with relevant invoice and EXPANSYS can arrange for repair services. Cost of shipping the goods to EXPANSYS will be borne by EXPANSYS. Post fault investigation and within the specified warranty period, EXPANSYS repair service will be actioned at our discretion (please see Exclusions below), at no cost to the customer. For repair services covered by the warranty, the cost of shipping the goods back to the customer will be borne by EXPANSYS.

4. If the goods are found to be faulty after 3 months, the customer can send the faulty goods to our office, EXPANSYS will arrange for repair services. Cost of shipping the goods to EXPANSYS will be borne the customer and cost of shipping the goods back to the customer will be borne by EXPANSYS.

5. Standard Warranty Coverage
Warranty covers the following:
A. Software malfunction
B. Manufacturer or hardware defects
C. More than three dead pixels

6. Standard Warranty Exclusions:
Warranty does not cover the following:
A. Broken screens or LCDs
B. Liquid damage
C. Damages caused by accidents or mishandling of the device
D. Damage caused by applications or firm wares which are not compatible with the device
E. Three or fewer dead pixels

6. Warranty for refurbished item
Refurbished:

A customer may have returned their item to us for a replacement (a minor percentage of B-Stock items have had a software reset, or have been refurbished).

Due to above, we are unable to sell these items as new, they are however still in good condition and are sold on a first-come, first served basis. So if you want one, please be fast as B-Stock items often sell very quickly.

Please note that normal distance selling regulations do not apply to 'not new' products akin to B-Stock items. If you purchase a B-Stock item, you may return it to us if it is not as described, or if it simply does not work within 14 days. You cannot however return it if you just don't like it, and we do not provide refund for B-Stock purchases, so please be sure that you want it before you place your order with us. We offer a 3-month limited warranty for B-Stock goods. If a B-Stock item turns out to be technically defective, repair services will be offered to buyers within the warranty period - item replacement provision is not included for B-Stock purchases of any kind.

**In case of any inconsistency between the English version and the Japanese version, the Japanese version shall prevail. **